
5 figyelmeztető jel, hogy ideje lecserélni a régi weboldaladat
Bevezető
A régi weboldala már nem hoz új érdeklõdõket? Nem jelenik meg a Google találatai között? Vagy egyszerûen csak „unalmasnak” érzi? Nincs egyedül. A legtöbb kisvállalkozás évek óta nem nyúlt a honlapjához – és közben észrevétlenül ügyfeleket veszít.
Ebben a cikkben összegyûjtöttem azt az 5 leggyakoribb jelet, amely arra utal, hogy ideje frissíteni vagy teljesen új weboldalt készíteni. Ha ezek közül bármelyik ismerõs, itt az idõ lépni.
1. Lassú betöltési idõ – türelmetlen látogatók
A weboldal sebessége ma már nem csupán technikai részlet, hanem kritikus üzleti szempont.
A látogatók nem hajlandók várni. Ha az oldal nem tölt be 2-3 másodpercen belül, akkor nagy eséllyel bezárják, és továbbállnak a konkurenciához. A Google kutatásai szerint minden egyes plusz másodperc jelentõsen rontja a konverziós arányokat.
Mitõl lehet lassú egy oldal?
- Régi technológiák (pl. nehézkes CMS-ek vagy elavult sablonok)
- Túl nagy képek, optimalizálatlan kód
- Felesleges bõvítmények, külsõ scriptek
A Google sem nézi jó szemmel a lassú weboldalakat – a PageSpeed teljesítmény fontos szempont a keresõoptimalizálásban is. Érdemes letesztelni az oldala sebességét és hadd ne mondjam, esetleg a konkurenciáét is..:
Google PageSpeed Insights tesztelés
Ha az eredmény gyenge, az ügyfelei valószínûleg már észrevették.
2. Nem mobilbarát a weboldal
2025-ben az internetes forgalom több mint 70%-a mobilról érkezik. Ha a weboldala nem alkalmazkodik ezekhez az eszközökhöz, az ügyfelek szó szerint „lemaradnak”.
Hogyan ismerhetõ fel, hogy nem mobilbarát az oldal?
- A szöveg túl kicsi, nem lehet kényelmesen olvasni
- A menü nehezen használható érintõképernyõn
- A képek kilógnak, nem méretezõdnek át
- A látogatók mobilról gyorsan elhagyják az oldalt
A mobiloptimalizálás nem csupán dizájn kérdés, hanem üzleti követelmény. A Google már régóta „mobile-first” indexelést használ, vagyis a mobilos megjelenés alapján rangsorolja az oldalakat a keresõben.
Ha a weboldala nem reszponzív, az nem csak a felhasználói élményt rontja, hanem hátrányba is hozza a keresõkben.
3. Elavult design és tartalom
Az elsõ benyomás online is számít. Egy elavult megjelenés bizalomromboló hatású lehet, különösen, ha a versenytársak már korszerû, letisztult weboldalakon kommunikálnak.
Mik az elavultság jelei?
- 2010-es évek stílusa: árnyékos gombok, zsúfolt elrendezés
- Régi képek, alacsony minõségû logó
- Nem mûködõ linkek, 404-es oldalak
- Elavult információk: régi dátumok, megszûnt termékek
A látogatók azonnal érzékelik, ha valami „nem friss” az oldalon. És sajnos sokan ebbõl következtetnek arra is, hogy a cég már nem aktív, vagy nem tart lépést a korral.
Mit tehet?
- Frissítse a szöveges tartalmat (például referencia munkákat, blogbejegyzéseket)
- Használjon profi fotókat, korszerû tipográfiát
- Legyen átlátható, világos navigáció
4. Nincs mérés, statisztika, konverziókövetés
Ha nem tudja, mi történik a weboldalán, hogyan javítana rajta?
Egy modern weboldal nem csak esztétikai felület, hanem mérhetõ marketingeszköz. Ha nincs rajta Google Analytics, Search Console, hõtérkép vagy más analitikai eszköz, akkor vakon próbál ügyfeleket szerezni.
Tudja válaszolni az alábbi kérdésekre?
- Hányan látogatják meg havonta az oldalt?
- Melyik oldalak a legnépszerûbbek?
- Melyik forrásból jön a legtöbb látogató?
- Hol hagyják el a látogatók a weboldalt?
- Hányan veszik fel a kapcsolatot Önnél?
Ha ezekre nincs adat, az olyan, mintha reklámra költene úgy, hogy nem tudja, mûködik-e.
Egy új weboldal már alapból beépített statisztikai lehetõségekkel készülhet, így Ön folyamatosan optimalizálhatja az online jelenlétét.
5. Nem hoz ügyfeleket – csak „dísznek” van
Ez talán a legfontosabb jel: ha a weboldal nem teljesít üzleti célt – vagyis nem generál érdeklõdést, megrendelést, kapcsolatfelvételt –, akkor valami nagyon nincs rendben.
Sok vállalkozás úgy gondol a weboldalra, mint egy online névjegykártyára. Pedig egy profi honlap értékesítési csatorna is lehet:
- Bemutatja a szolgáltatásait meggyõzõen
- Elõnyöket kommunikál, nem csak jellemzõket
- Bizalmat épít referencia munkákkal, véleményekkel
- Egyértelmûen ösztönöz kapcsolatfelvételre (CTA)
- Keresõoptimalizált, így megtalálják új ügyfelek is
Ha a mostani weboldal nem teljesít ilyen funkciókat, akkor nem érdemes tovább toldozni-foldozni. Sokkal költséghatékonyabb lehet újraindítani, és stratégiai célokra építeni a következõ verziót.
Zárszó: Ne várja meg, míg az ügyfelek szólnak
A leggyakoribb hiba, amit kisvállalkozások elkövetnek, hogy csak akkor foglalkoznak a weboldallal, amikor már komoly probléma van vele.
Pedig a honlap az egyik legfontosabb marketingeszköze – akár 0-24 dolgozhat Ön helyett, ha jól van felépítve.
Ha a fenti jelek közül bármelyik igaz a jelenlegi oldalára, itt az ideje a váltásnak.
Vegye fel velem a kapcsolatot », ha vállalkozásának szeretne személyre szabott, gyors és biztonságos weboldalt, egyedi igény alapján. Ha szeretne egy modern, jól teljesítõ honlapot, keressen bizalommal.
WebD – Egyedi weboldalak kisvállalkozásoknak. Villámgyors, biztonságos, keresõbarát megoldások.